Criteris d'acceptació de les històries d'usuari

Descripció
Els criteris d’acceptació de les històries d’usuari permeten establir com sabrem que la història ha estat correctament implementada. Estan intimament lligats amb les proves.

  • Els criteris d’acceptació descriuen quan una història d’usuari compleix les necessitats i expectatives del Product Owner (com a representant del client).

  • Han de ser definits com més aviat millor perquè complementen la història d’usuari (requeriments) i ajuden a l’equip de desenvolupament a entendre millor com s’espera que el producte es comporti.

  • Per un altra banda, serveixen de guia per al desenvolupament de les proves. Han de cobrir els casos d’ús positius o comuns però també els casos extrems.

  • Els criteris d’acceptació han de descriure sempre un context, un esdeveniment i la resposta o conseqüència esperada del sistema. Usarem el format conegut com Given-When-Then.

    Exemple:

    • Donat un usuari que encara no s’ha identificat en el sistema
    • Quan intenta accedir a alguna funcionalitat de la part privada
    • Llavors se li redirigeix automàticament a la pàgina de login perquè pugui identificar-se

    Aquest format utilitza un llenguatge de negoci, no tècnic que segueix una estructura concreta d’acord amb les especificacions d’un dels llenguatges DSL (Domain Specific Language) més estandarditzats, que és Gherkin.

Qui ho faQui ho valida
Cap de Projecte (Proveïdor) Responsable funcional de sistema d'informació
Plantilla del lliurable Guia/Plantilla de Verificació/Validació
Assumpte_DT_CRI_ACC_V1.0.xlsx
A la plantilla s'inclou el logotipus del departament/entitat corresponent. Es poden trobar els logos corresponents a Identitat corporativa. No s'han d'incloure els logos dels proveïdors en el document.
Activitat que el genera
Anàlisi de Requisits