Objectiu del servei - Capacitació en metodologia Kanban

Aquest taller proporciona a l'equip una comprensió pràctica de com funciona Kanban. A través del joc, es pretén que els participants aprenguin a utilitzar Kanban per millorar l'eficiència, gestionar el treball en curs, visualitzar el flux de treball i identificar i resoldre colls d'ampolla.


PER A QUI Product Owner, Scrum Màster, Equips de desenvolupament.
DURADA 2 hores.
FORMAT Presencial o en línia.
RESULTAT Els participants hauran après a utilitzar Kanban de manera efectiva i tindran una millor comprensió de com es pot aplicar en el seu propi entorn de treball. També hauran experimentat de primera mà com l'ús de Kanban pot millorar l'eficiència i la productivitat.
PREREQUISITS No hi ha de prerequisits per aquest taller.
DEPENDÈNCIA Aquest taller no té dependència amb altres tallers.

QUÈ ÉS KANBAN

És una metodologia Lean originada en la indústria de l'automoció al Japó, que en realitat es pot aplicar a qualsevol procés. Aquesta metodologia es basa en la visualització del treball en una pissarra (Kanban significa rètol en japonès) i la limitació del treball en curs.

El treball es descriu en targetes, com en un tauler d'Scrum, que contenen detalls per completar una sol·licitud. El tauler Kanban mostra columnes per separar els passos del procés, o flux de treball. La targeta es mourà al llarg del flux de treball, un cop la targeta arribi a l'última columna es considera que el valor generat està a punt per al lliurament. Les columnes que es poden utilitzar, per exemple, són "Per fer", "En curs", "Bloquejat", "Fet" o "Cancel·lat". Cada columna pot tenir acords explícits per garantir que la targeta compleixi la qualitat acordada de cada pas del procés.

Sembla molt similar als taulers Scrum, però la diferència és que Kanban és un sistema d'extracció, no planificat, això vol dir que dinàmicament, sempre que hi hagi espai lliure en una columna, la persona lliure de l'equip "estira" una targeta de la columna precedent per omplir el buit i treballar-hi. Així, els membres de l'equip de Kanban estan estirant contínuament una quantitat limitada de tiquets a través de tot el tauler.

Una altra diferència és que, mentre Scrum busca assolir els objectius de l’esprint entregant les funcionalitats planificades, Kanban entenem el compromís com el lliurament constant de valor, fent-ho aviat i sovint, sense una planificació anterior a complir.

FUNCIONAMENT DE LA SESSIÓ

Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:

  1. Es detallaran breument els principis de Kanban (visualització del treball, limitació del treball en curs, enfocament en el flux de treball i la millora contínua).

  2. S’explicarà com funciona el tauler de Kanban. La visualització del treball i l’optimització del flux de treball.

  3. S’explicarà en què consisteix la limitació del treball en curs (WIP).

  4. Es detallarà què és el “System thinking”. Els assistents entendran com interactuen les diferents parts d’un sistema i com aquestes interaccions afectaran el flux general de treball i els resultats.

  5. Es comentarà en què consisteix el concepte de “Class of Servive (CoS)”. Els assistents podran classificar diferents tipus de treball en funció de les seves característiques i necessitats, permetent així gestionar-los de manera diferenciada i prioritzada.

  6. Rols i Esdeveniments. S’explicaren els diferents rols i esdeveniments que podem trobar en Kanban.

Per tal de transmetre els conceptes del treball en Kanban, es proposa realitzar un taller lúdic, per a través del joc, ensenyar a persones i equips els conceptes bàsics d'un sistema Kanban.

OBJECTIUS A ASSOLIR

A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:

  1. Visibilitat i transparència: Pel fet de tenir més transparència sobre les tasques i processos, podreu identificar colls d’ampolla i problemes de manera més efectiva.

  2. Gestió eficient del flux de treball: Aprendreu a gestionar el flux de treball de manera més fluida i eficient. Això implica limitar el treball en curs (WIP), prioritzar tasques i optimitzar el lliurament continu de valor.

  3. Flexibilitat i adaptabilitat: Podreu aprendre a gestionar de manera més efectiva les interrupcions i els canvis inesperats a la feina.

  4. Enfocament a la qualitat i millora contínua: Aprendreu a enfocar-se a la qualitat del treball i a optimitzar constantment els processos.

  5. Col·laboració i comunicació millorades: Aprendreu a treballar de manera més sincronitzada i alinear els vostres esforços cap a objectius comuns. També, podreu fomentar la col·laboració entre equips i la comunicació transparent sobre l'estat del treball.

  6. Reducció de rebuigs i temps de lliurament: Podreu identificar i eliminar problemes en el procés, cosa que us conduirà a un lliurament més ràpid i eficient de productes o serveis.

  7. Major control i autonomia: Us ajudarà a l’hora de prendre decisions sobre com gestionar la vostra feina.

  8. Millor gestió de l'estrès i la càrrega de treball: Podreu gestionar de manera més efectiva la càrrega de treball i reduir l'estrès relacionat amb la sobrecàrrega de tasques.

Objectiu del servei - Capacitació en metodologia Kanban

Aquest taller proporciona a l'equip una comprensió pràctica de com funciona Kanban. A través del joc, es pretén que els participants aprenguin a utilitzar Kanban per millorar l'eficiència, gestionar el treball en curs, visualitzar el flux de treball i identificar i resoldre colls d'ampolla.


PER A QUI Product Owner, Scrum Màster, Equips de desenvolupament.
DURADA 2 hores.
FORMAT Presencial o en línia.
RESULTAT Els participants hauran après a utilitzar Kanban de manera efectiva i tindran una millor comprensió de com es pot aplicar en el seu propi entorn de treball. També hauran experimentat de primera mà com l'ús de Kanban pot millorar l'eficiència i la productivitat.
PREREQUISITS No hi ha de prerequisits per aquest taller.
DEPENDÈNCIA Aquest taller no té dependència amb altres tallers.

QUÈ ÉS KANBAN

És una metodologia Lean originada en la indústria de l'automoció al Japó, que en realitat es pot aplicar a qualsevol procés. Aquesta metodologia es basa en la visualització del treball en una pissarra (Kanban significa rètol en japonès) i la limitació del treball en curs.

El treball es descriu en targetes, com en un tauler d'Scrum, que contenen detalls per completar una sol·licitud. El tauler Kanban mostra columnes per separar els passos del procés, o flux de treball. La targeta es mourà al llarg del flux de treball, un cop la targeta arribi a l'última columna es considera que el valor generat està a punt per al lliurament. Les columnes que es poden utilitzar, per exemple, són "Per fer", "En curs", "Bloquejat", "Fet" o "Cancel·lat". Cada columna pot tenir acords explícits per garantir que la targeta compleixi la qualitat acordada de cada pas del procés.

Sembla molt similar als taulers Scrum, però la diferència és que Kanban és un sistema d'extracció, no planificat, això vol dir que dinàmicament, sempre que hi hagi espai lliure en una columna, la persona lliure de l'equip "estira" una targeta de la columna precedent per omplir el buit i treballar-hi. Així, els membres de l'equip de Kanban estan estirant contínuament una quantitat limitada de tiquets a través de tot el tauler.

Una altra diferència és que, mentre Scrum busca assolir els objectius de l’esprint entregant les funcionalitats planificades, Kanban entenem el compromís com el lliurament constant de valor, fent-ho aviat i sovint, sense una planificació anterior a complir.

FUNCIONAMENT DE LA SESSIÓ

Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:

  1. Es detallaran breument els principis de Kanban (visualització del treball, limitació del treball en curs, enfocament en el flux de treball i la millora contínua).

  2. S’explicarà com funciona el tauler de Kanban. La visualització del treball i l’optimització del flux de treball.

  3. S’explicarà en què consisteix la limitació del treball en curs (WIP).

  4. Es detallarà què és el “System thinking”. Els assistents entendran com interactuen les diferents parts d’un sistema i com aquestes interaccions afectaran el flux general de treball i els resultats.

  5. Es comentarà en què consisteix el concepte de “Class of Servive (CoS)”. Els assistents podran classificar diferents tipus de treball en funció de les seves característiques i necessitats, permetent així gestionar-los de manera diferenciada i prioritzada.

  6. Rols i Esdeveniments. S’explicaren els diferents rols i esdeveniments que podem trobar en Kanban.

Per tal de transmetre els conceptes del treball en Kanban, es proposa realitzar un taller lúdic, per a través del joc, ensenyar a persones i equips els conceptes bàsics d'un sistema Kanban.

OBJECTIUS A ASSOLIR

A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:

  1. Visibilitat i transparència: Pel fet de tenir més transparència sobre les tasques i processos, podreu identificar colls d’ampolla i problemes de manera més efectiva.

  2. Gestió eficient del flux de treball: Aprendreu a gestionar el flux de treball de manera més fluida i eficient. Això implica limitar el treball en curs (WIP), prioritzar tasques i optimitzar el lliurament continu de valor.

  3. Flexibilitat i adaptabilitat: Podreu aprendre a gestionar de manera més efectiva les interrupcions i els canvis inesperats a la feina.

  4. Enfocament a la qualitat i millora contínua: Aprendreu a enfocar-se a la qualitat del treball i a optimitzar constantment els processos.

  5. Col·laboració i comunicació millorades: Aprendreu a treballar de manera més sincronitzada i alinear els vostres esforços cap a objectius comuns. També, podreu fomentar la col·laboració entre equips i la comunicació transparent sobre l'estat del treball.

  6. Reducció de rebuigs i temps de lliurament: Podreu identificar i eliminar problemes en el procés, cosa que us conduirà a un lliurament més ràpid i eficient de productes o serveis.

  7. Major control i autonomia: Us ajudarà a l’hora de prendre decisions sobre com gestionar la vostra feina.

  8. Millor gestió de l'estrès i la càrrega de treball: Podreu gestionar de manera més efectiva la càrrega de treball i reduir l'estrès relacionat amb la sobrecàrrega de tasques.