L'objectiu principal és comprendre les diferències entre l'enfocament a projecte i l'enfocament a producte, identificar els avantatges de l'enfocament a producte per al CTTI i la Generalitat de Catalunya, i explorar com iniciar la transició cap a un enfocament a producte.
PER A QUI | Responsables de Producte del CTTI, en el seu rol de Gestor de Producte o de Product Owner. |
DURADA | 2 hores. |
FORMAT | Amb un màxim d’assistents de 20 persones, que es podran agrupar en grups de 4 o 5. Pot fer-se presencial o en línia. |
RESULTAT | Com a resultat d'aquest taller, els assistents comprendran en què consisteix el canvi de paradigma de projecte a producte i obtindran informació inicial sobre la manera de dur a terme una gestió de producte. |
PREREQUISITS | No hi ha de prerequisits per aquest taller. |
DEPENDÈNCIA | Aquest taller no té dependència amb altres tallers. |
L'enfocament a producte es refereix a una manera d'abordar el desenvolupament i la gestió de productes amb un èmfasi clar en la visió global del producte com un tot. Aquest enfocament és fonamental en entorns àgils centrats en el lliurament continu de funcionalitats i característiques útils.
Adoptar un enfocament a producte en el desenvolupament àgil implica prioritzar el valor i la satisfacció del client/usuari, la visió integral del producte i la col·laboració interdisciplinària per oferir productes amb èxit i centrats en les necessitats del mercat. Això condueix a una millora significativa en la satisfacció del client, la competitivitat i la capacitat d'innovació d'una organització.
Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:
Orientació a producte. S’explicarà com és l’orientació cap a producte i es detallaren alguns exemples reals on han treballat enfocant-se a producte.
Cicle de vida d’un producte. Es detallaren les fases del cicle de vida del producte (Introducció, Creixement, Maduresa i Declivi).
Tipus d’enfocament. S’explicaren els dos tipus d’enfocament (enfocament a projecte i enfocament a producte), els beneficis de cadascú, alguns exemples per acabar d’aprofundir els dos enfocaments, i es donaren algunes pautes per saber quin és l’enfocament més adequat per a cada projecte.
Passos Inicials per a la transició. S’identificaran les àrees o projectes potencials per començar la transició cap a l'enfocament a producte.
Mapa de valor de producte. S’explicarà què és un mapa de valor de producte i es comentaran els elements de cada bloc (perfil de client i mapa del valor de producte) a analitzar a l’hora de fer un mapa. Per acabar de quedar clar, es mostrarà un exemple real sobre un mapa de valor.
Es comentarà que hi ha diferents tècniques que poden ajudar en cadascuna de les etapes del cicle de vida del producte.
A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:
Visió estratègica del producte: Aprendreu a adoptar una visió estratègica i centrada en el producte. Això us permetrà comprendre millor el mercat, les necessitats dels clients i la competència per desenvolupar productes d'èxit i diferenciats.
Comprensió del cicle de vida del producte: Aprendreu sobre les diferents etapes del cicle de vida del producte, des de la concepció i el desenvolupament fins al llançament, creixement i eventual maduresa. Això us proporcionarà eines per gestionar eficaçment cada fase del producte.
Definició de proposta de valor: Us ajudarà a definir una proposta de valor clara i convincent per als vostres productes. Aprendreu a identificar els beneficis clau que el producte ofereix als clients i com comunicar-los de manera efectiva.
Enfocament a l'experiència de l'usuari: Aprendreu tècniques per comprendre i millorar l'experiència de l'usuari, cosa que augmenta la satisfacció i la fidelitat del client.
L'objectiu principal és comprendre les diferències entre l'enfocament a projecte i l'enfocament a producte, identificar els avantatges de l'enfocament a producte per al CTTI i la Generalitat de Catalunya, i explorar com iniciar la transició cap a un enfocament a producte.
PER A QUI | Responsables de Producte del CTTI, en el seu rol de Gestor de Producte o de Product Owner. |
DURADA | 2 hores. |
FORMAT | Amb un màxim d’assistents de 20 persones, que es podran agrupar en grups de 4 o 5. Pot fer-se presencial o en línia. |
RESULTAT | Com a resultat d'aquest taller, els assistents comprendran en què consisteix el canvi de paradigma de projecte a producte i obtindran informació inicial sobre la manera de dur a terme una gestió de producte. |
PREREQUISITS | No hi ha de prerequisits per aquest taller. |
DEPENDÈNCIA | Aquest taller no té dependència amb altres tallers. |
L'enfocament a producte es refereix a una manera d'abordar el desenvolupament i la gestió de productes amb un èmfasi clar en la visió global del producte com un tot. Aquest enfocament és fonamental en entorns àgils centrats en el lliurament continu de funcionalitats i característiques útils.
Adoptar un enfocament a producte en el desenvolupament àgil implica prioritzar el valor i la satisfacció del client/usuari, la visió integral del producte i la col·laboració interdisciplinària per oferir productes amb èxit i centrats en les necessitats del mercat. Això condueix a una millora significativa en la satisfacció del client, la competitivitat i la capacitat d'innovació d'una organització.
Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:
Orientació a producte. S’explicarà com és l’orientació cap a producte i es detallaren alguns exemples reals on han treballat enfocant-se a producte.
Cicle de vida d’un producte. Es detallaren les fases del cicle de vida del producte (Introducció, Creixement, Maduresa i Declivi).
Tipus d’enfocament. S’explicaren els dos tipus d’enfocament (enfocament a projecte i enfocament a producte), els beneficis de cadascú, alguns exemples per acabar d’aprofundir els dos enfocaments, i es donaren algunes pautes per saber quin és l’enfocament més adequat per a cada projecte.
Passos Inicials per a la transició. S’identificaran les àrees o projectes potencials per començar la transició cap a l'enfocament a producte.
Mapa de valor de producte. S’explicarà què és un mapa de valor de producte i es comentaran els elements de cada bloc (perfil de client i mapa del valor de producte) a analitzar a l’hora de fer un mapa. Per acabar de quedar clar, es mostrarà un exemple real sobre un mapa de valor.
Es comentarà que hi ha diferents tècniques que poden ajudar en cadascuna de les etapes del cicle de vida del producte.
A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:
Visió estratègica del producte: Aprendreu a adoptar una visió estratègica i centrada en el producte. Això us permetrà comprendre millor el mercat, les necessitats dels clients i la competència per desenvolupar productes d'èxit i diferenciats.
Comprensió del cicle de vida del producte: Aprendreu sobre les diferents etapes del cicle de vida del producte, des de la concepció i el desenvolupament fins al llançament, creixement i eventual maduresa. Això us proporcionarà eines per gestionar eficaçment cada fase del producte.
Definició de proposta de valor: Us ajudarà a definir una proposta de valor clara i convincent per als vostres productes. Aprendreu a identificar els beneficis clau que el producte ofereix als clients i com comunicar-los de manera efectiva.
Enfocament a l'experiència de l'usuari: Aprendreu tècniques per comprendre i millorar l'experiència de l'usuari, cosa que augmenta la satisfacció i la fidelitat del client.