Objectiu del servei - Facilitació Retrospectiva

L'objectiu principal d'aquest taller és assegurar que les sessions de Retrospectiva siguin efectives i productives, conduint a l'equip a través d'una reflexió estructurada sobre el seu rendiment passat i identificant accions de millora clares per al futur.


PER A QUI Product Owner, Scrum Màster i Equip de desenvolupament.
DURADA 2 hores.
FORMAT Presencial o en línia.
RESULTAT Com a resultat d'aquesta facilitació, l'equip tindrà un pla clar d'accions de millora per implementar en el següent cicle de treball. També augmenta la cohesió de l'equip i millorar el seu rendiment a llarg termini.
PREREQUISITS No hi ha de prerequisits per aquest taller.
DEPENDÈNCIA Aquest taller no té dependència amb altres tallers.

COM ES FA UNA RESTROSPECTIVA

La Retrospectiva és una de les cerimònies més importants dels equips àgils. La Retrospectiva té lloc al final de cada iteració i hi participen tots els membres de l'equip. En aquesta reunió participativa l'equip reflexiona, aprèn i millora de manera contínua. Les Retrospectives les facilita l’Scrum Màster, el qual ha de promoure la participació de tots els membres de l'equip i ha d'assegurar que, a partir del diàleg obert, se n'obtinguin accions de millora o nous ítems per la Pila (Backlog).

FUNCIONAMENT DE LA SESSIÓ

Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:

  1. Es mostrarà la Infografia i es comentarà de manera breu en què consisteix aquest model de treball.

  2. S’explicaran quins són els valors d'Scrum.

  3. Què és una Retrospectiva i per què serveix. Es comentaren els punts destacats, quins actors intervenen i quines són les parts de les Retrospectives.

  4. Passos Inicials per a la transició. S’identificaran les àrees o projectes potencials per començar la transició cap a l'enfocament a producte.

  5. Tipus de Retrospectives. Es veuran els diferents tipus de dinàmiques possibles.

  6. Execució de la Retrospectiva escollida.

Per tal de transmetre la utilitat i la dinàmica d'una Retrospectiva, mitjançant aquest servei es pretén facilitar-ne una de real amb l'equip, on una persona de l'Àrea de Qualitat en serà la persona facilitadora del taller.

OBJECTIUS A ASSOLIR

A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:

  1. Identificació d'oportunitats de millora: Us permetrà identificar i prioritzar accions concretes per millorar el procés de treball i augmentar-ne l'eficiència. També, us ajudarà a eliminar obstacles i problemes recurrents que poden afectar la productivitat i el rendiment de l'equip.

  2. Feedback constructiu: Us facilitarà la comunicació oberta i honesta entre els membres de l'equip. I us proporcionarà un espai per expressar preocupacions i suggeriments de manera constructiva.

  3. Enfortiment de l'equip: Us ajudarà a construir confiança i relacions sòlides entre els membres de l'equip en treballar junts per identificar i abordar àrees de millora.

  4. Enfocament compartit: Us ajudarà a garantir que tots els membres de l'equip tinguin una entesa clara de les expectatives i prioritats.

Objectiu del servei - Facilitació Retrospectiva

L'objectiu principal d'aquest taller és assegurar que les sessions de Retrospectiva siguin efectives i productives, conduint a l'equip a través d'una reflexió estructurada sobre el seu rendiment passat i identificant accions de millora clares per al futur.


PER A QUI Product Owner, Scrum Màster i Equip de desenvolupament.
DURADA 2 hores.
FORMAT Presencial o en línia.
RESULTAT Com a resultat d'aquesta facilitació, l'equip tindrà un pla clar d'accions de millora per implementar en el següent cicle de treball. També augmenta la cohesió de l'equip i millorar el seu rendiment a llarg termini.
PREREQUISITS No hi ha de prerequisits per aquest taller.
DEPENDÈNCIA Aquest taller no té dependència amb altres tallers.

COM ES FA UNA RESTROSPECTIVA

La Retrospectiva és una de les cerimònies més importants dels equips àgils. La Retrospectiva té lloc al final de cada iteració i hi participen tots els membres de l'equip. En aquesta reunió participativa l'equip reflexiona, aprèn i millora de manera contínua. Les Retrospectives les facilita l’Scrum Màster, el qual ha de promoure la participació de tots els membres de l'equip i ha d'assegurar que, a partir del diàleg obert, se n'obtinguin accions de millora o nous ítems per la Pila (Backlog).

FUNCIONAMENT DE LA SESSIÓ

Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:

  1. Es mostrarà la Infografia i es comentarà de manera breu en què consisteix aquest model de treball.

  2. S’explicaran quins són els valors d'Scrum.

  3. Què és una Retrospectiva i per què serveix. Es comentaren els punts destacats, quins actors intervenen i quines són les parts de les Retrospectives.

  4. Passos Inicials per a la transició. S’identificaran les àrees o projectes potencials per començar la transició cap a l'enfocament a producte.

  5. Tipus de Retrospectives. Es veuran els diferents tipus de dinàmiques possibles.

  6. Execució de la Retrospectiva escollida.

Per tal de transmetre la utilitat i la dinàmica d'una Retrospectiva, mitjançant aquest servei es pretén facilitar-ne una de real amb l'equip, on una persona de l'Àrea de Qualitat en serà la persona facilitadora del taller.

OBJECTIUS A ASSOLIR

A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:

  1. Identificació d'oportunitats de millora: Us permetrà identificar i prioritzar accions concretes per millorar el procés de treball i augmentar-ne l'eficiència. També, us ajudarà a eliminar obstacles i problemes recurrents que poden afectar la productivitat i el rendiment de l'equip.

  2. Feedback constructiu: Us facilitarà la comunicació oberta i honesta entre els membres de l'equip. I us proporcionarà un espai per expressar preocupacions i suggeriments de manera constructiva.

  3. Enfortiment de l'equip: Us ajudarà a construir confiança i relacions sòlides entre els membres de l'equip en treballar junts per identificar i abordar àrees de millora.

  4. Enfocament compartit: Us ajudarà a garantir que tots els membres de l'equip tinguin una entesa clara de les expectatives i prioritats.