Objectiu del servei - Taller pràctic Story Mapping

Aquest taller proporciona a l'equip una comprensió clara i pràctica de com utilitzar la tècnica de Story Mapping per a la planificació i gestió de projectes àgils. L'ús de l’Story Mapping ajuda a millorar la comprensió de l'equip de les necessitats dels usuaris i de com les diferents funcionalitats del producte es connecten per proporcionar una bona experiència d'usuari. A més, pot facilitar una millor discussió i negociació amb les parts interessades (Stakeholders) sobre què es construirà i quan es farà.


PER A QUI Product Owners, Equips de desenvolupament, Scrum Màsters, Gestors de Solucions.
DURADA 3 hores.
FORMAT Presencial o en línia.
RESULTAT Story Map (Mapa d'Històries)
PREREQUISITS Abans de realitzar aquest taller com a prerequisits s'ha de tenir una anàlisi de les persones feta, saber quins són els usuaris (tenir les fitxes de les persones) i, per altra banda, tenir una definició de producte. Seria convenient disposar d'un "Product canvas" previ.
DEPENDÈNCIA Per fer aquest taller, és recomanable haver-hi fet prèviament un altre taller. La ruta recomanada per realitzar aquest taller és la següent:

Visió de Producte >> Story Mapping

QUÈ ÉS UN STORY MAP

És una eina àgil visual que ajuda als gestors de productes i als equips de desenvolupament a definir el treball per crear la millor experiència d'usuari. S'utilitza per a millorar la comprensió que l’equip té dels clients i per prioritzar el treball tot confeccionant un Full de ruta. El Mapa d’Històries o Story Map proporciona informació més valuosa que no pas la creació d'una llista plana d'elements de la Pila (Backlog) o la creació de llargs documents amb llistes de requisits.

L’Story Map es construeix basant-se en Històries d'Usuari (HU), les quals comuniquen requisits des de la perspectiva del valor per l'usuari. Els equips escriuen Històries d'Usuari en un format que captura valor per al negoci i són prou petites per a completar-les dins d'un esprint. Aquesta eina permet dissenyar i crear funcionalitats centrades en els resultats desitjats pel client, en lloc de només en els resultats del desenvolupament o en les especificacions de funcionalitats.

COM ES CREA UN STORY MAP

  1. Definir un producte: Quin és el problema que resol el producte per als clients o quina feina els ajuda a fer? Per iniciar l’anàlisi convé tenir clar el producte, per tant, és molt convenient disposar d’un “Product canvas” previ.

  2. Mapejar activitats d’usuari: Tots els usuaris que interactuen amb el producte probablement ho faran mitjançant una sèrie d'activitats comunes. Aquestes activitats, també anomenades temes o funcions, formen la columna vertebral del mapa d'històries i es relacionen directament amb les Èpiques, cadascuna de les quals s’utilitzarà per representar un conjunt d’activitats donat.

  3. Mapejar Històries d’Usuari: Amb l’eix de les activitats i els temes principals definits, ara es pot construir l'esquelet del mapa desglossant cada activitat o tema en històries d'usuari més petites. Quan es redacten les HU és important que cadascuna tingui una redacció breu i simple que indiqui clarament el valor que aporta i no pas la solució que s’implementarà.

  4. Identificar dependències, requisits tècnics i alternatives: L’Story Map ofereix als equips la capacitat de preveure els possibles problemes que podrien provocar retards més endavant, com ara colls d'ampolla, dependències, arquitectura tècnica o informació i capacitats que falten. Identificar aquests elements i rectificar el mapa, abans de començar el treball de disseny o desenvolupament, pot ajudar a minimitzar-los i mitigar-los, millorar la usabilitat i trobar solucions alternatives.

  5. Planificar esprints i Releases: Amb les històries prioritzades de dalt a baix, es veu el treball que oferirà més valor en el menor temps i caldrà agrupar aquestes històries en esprints i Releases (posades en producció). Es creen "talls" horitzontals al mapa, agrupant les històries per prioritat dins de cada activitat de l'usuari. És fonamental identificar el treball més important que s'ha de realitzar per crear una experiència d’usuari el màxim de satisfactòria.

FUNCIONAMENT DE LA SESSIÓ

Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:

  1. Què és un Mapa d’Històries (Story Map) i per què serveix. Es comentarà per què és útil i quins són els punts destacats.

  2. Creació d’un Mapa d’Història. S’explicarà cada apartat per anar omplint-ne el contingut del Mapa d’Històries. S’aconsellarà i guiarà per tal que cadascun dels elements descriptius sigui correcte i s’ajusti a la definició de producte.

OBJECTIUS A ASSOLIR

A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:

  1. Comprensió del procés: Aprendreu en detall què és el Story Mapping, com es duu a terme i quins són els seus objectius i beneficis.

  2. Visualització i claredat: Aprendreu a crear mapes visuals que ajudin a clarificar i comunicar les prioritats i l'abast del producte.

  3. Abast i priorització eficient: Aprendreu a identificar i organitzar les Històries d'Usuari en un mapa, cosa que us facilitarà la comprensió de l'abast del producte i la priorització de les tasques. Això us ajudarà a assegurar que l'equip estigui enfocat a lliurar valor de manera incremental i efectiva.

  4. Col·laboració i comunicació millorada: Aprendreu tècniques per facilitar discussions significatives i alinear tots els involucrats al voltant de les metes i necessitats del producte.

  5. Enfocament a l'experiència de l'usuari: Aprendreu a centrar-vos en l'experiència de l'usuari en dissenyar el flux de treball i les funcionalitats del producte.

  6. Planificació i gestió d'iteracions: Aprendreu a utilitzar Mapes d'Històries per establir objectius clars i definir el treball necessari per assolir-los.

  7. Lliurament de valor continu: En utilitzar Story Mapping, us pot ajudar a enfocar-vos a lliurar valor de manera primerenca i contínua. Això us conduirà a una satisfacció més gran del client i a la capacitat d'adaptar-se ràpidament als comentaris i canvis.

Objectiu del servei - Taller pràctic Story Mapping

Aquest taller proporciona a l'equip una comprensió clara i pràctica de com utilitzar la tècnica de Story Mapping per a la planificació i gestió de projectes àgils. L'ús de l’Story Mapping ajuda a millorar la comprensió de l'equip de les necessitats dels usuaris i de com les diferents funcionalitats del producte es connecten per proporcionar una bona experiència d'usuari. A més, pot facilitar una millor discussió i negociació amb les parts interessades (Stakeholders) sobre què es construirà i quan es farà.


PER A QUI Product Owners, Equips de desenvolupament, Scrum Màsters, Gestors de Solucions.
DURADA 3 hores.
FORMAT Presencial o en línia.
RESULTAT Story Map (Mapa d'Històries)
PREREQUISITS Abans de realitzar aquest taller com a prerequisits s'ha de tenir una anàlisi de les persones feta, saber quins són els usuaris (tenir les fitxes de les persones) i, per altra banda, tenir una definició de producte. Seria convenient disposar d'un "Product canvas" previ.
DEPENDÈNCIA Per fer aquest taller, és recomanable haver-hi fet prèviament un altre taller. La ruta recomanada per realitzar aquest taller és la següent:

Visió de Producte >> Story Mapping

QUÈ ÉS UN STORY MAP

És una eina àgil visual que ajuda als gestors de productes i als equips de desenvolupament a definir el treball per crear la millor experiència d'usuari. S'utilitza per a millorar la comprensió que l’equip té dels clients i per prioritzar el treball tot confeccionant un Full de ruta. El Mapa d’Històries o Story Map proporciona informació més valuosa que no pas la creació d'una llista plana d'elements de la Pila (Backlog) o la creació de llargs documents amb llistes de requisits.

L’Story Map es construeix basant-se en Històries d'Usuari (HU), les quals comuniquen requisits des de la perspectiva del valor per l'usuari. Els equips escriuen Històries d'Usuari en un format que captura valor per al negoci i són prou petites per a completar-les dins d'un esprint. Aquesta eina permet dissenyar i crear funcionalitats centrades en els resultats desitjats pel client, en lloc de només en els resultats del desenvolupament o en les especificacions de funcionalitats.

COM ES CREA UN STORY MAP

  1. Definir un producte: Quin és el problema que resol el producte per als clients o quina feina els ajuda a fer? Per iniciar l’anàlisi convé tenir clar el producte, per tant, és molt convenient disposar d’un “Product canvas” previ.

  2. Mapejar activitats d’usuari: Tots els usuaris que interactuen amb el producte probablement ho faran mitjançant una sèrie d'activitats comunes. Aquestes activitats, també anomenades temes o funcions, formen la columna vertebral del mapa d'històries i es relacionen directament amb les Èpiques, cadascuna de les quals s’utilitzarà per representar un conjunt d’activitats donat.

  3. Mapejar Històries d’Usuari: Amb l’eix de les activitats i els temes principals definits, ara es pot construir l'esquelet del mapa desglossant cada activitat o tema en històries d'usuari més petites. Quan es redacten les HU és important que cadascuna tingui una redacció breu i simple que indiqui clarament el valor que aporta i no pas la solució que s’implementarà.

  4. Identificar dependències, requisits tècnics i alternatives: L’Story Map ofereix als equips la capacitat de preveure els possibles problemes que podrien provocar retards més endavant, com ara colls d'ampolla, dependències, arquitectura tècnica o informació i capacitats que falten. Identificar aquests elements i rectificar el mapa, abans de començar el treball de disseny o desenvolupament, pot ajudar a minimitzar-los i mitigar-los, millorar la usabilitat i trobar solucions alternatives.

  5. Planificar esprints i Releases: Amb les històries prioritzades de dalt a baix, es veu el treball que oferirà més valor en el menor temps i caldrà agrupar aquestes històries en esprints i Releases (posades en producció). Es creen "talls" horitzontals al mapa, agrupant les històries per prioritat dins de cada activitat de l'usuari. És fonamental identificar el treball més important que s'ha de realitzar per crear una experiència d’usuari el màxim de satisfactòria.

FUNCIONAMENT DE LA SESSIÓ

Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:

  1. Què és un Mapa d’Històries (Story Map) i per què serveix. Es comentarà per què és útil i quins són els punts destacats.

  2. Creació d’un Mapa d’Història. S’explicarà cada apartat per anar omplint-ne el contingut del Mapa d’Històries. S’aconsellarà i guiarà per tal que cadascun dels elements descriptius sigui correcte i s’ajusti a la definició de producte.

OBJECTIUS A ASSOLIR

A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:

  1. Comprensió del procés: Aprendreu en detall què és el Story Mapping, com es duu a terme i quins són els seus objectius i beneficis.

  2. Visualització i claredat: Aprendreu a crear mapes visuals que ajudin a clarificar i comunicar les prioritats i l'abast del producte.

  3. Abast i priorització eficient: Aprendreu a identificar i organitzar les Històries d'Usuari en un mapa, cosa que us facilitarà la comprensió de l'abast del producte i la priorització de les tasques. Això us ajudarà a assegurar que l'equip estigui enfocat a lliurar valor de manera incremental i efectiva.

  4. Col·laboració i comunicació millorada: Aprendreu tècniques per facilitar discussions significatives i alinear tots els involucrats al voltant de les metes i necessitats del producte.

  5. Enfocament a l'experiència de l'usuari: Aprendreu a centrar-vos en l'experiència de l'usuari en dissenyar el flux de treball i les funcionalitats del producte.

  6. Planificació i gestió d'iteracions: Aprendreu a utilitzar Mapes d'Històries per establir objectius clars i definir el treball necessari per assolir-los.

  7. Lliurament de valor continu: En utilitzar Story Mapping, us pot ajudar a enfocar-vos a lliurar valor de manera primerenca i contínua. Això us conduirà a una satisfacció més gran del client i a la capacitat d'adaptar-se ràpidament als comentaris i canvis.