Objectiu del servei - Assessorament per a la definició del producte

En aquest taller s'assessorarà per tal que la definició de la visió del producte, sigui clara, inequívoca i respongui a una necessitat real dels usuaris. L'objectiu és garantir que tots els implicats en el desenvolupament del producte tinguin una comprensió clara i compartida de la visió del producte. Això permet que totes les decisions de desenvolupament estiguin alineades amb aquesta visió.


PER A QUI Product Owners, Gestors de Solucions.
DURADA 2 hores.
FORMAT Presencial o en línia.
RESULTAT “Product Canvas”.
PREREQUISITS Per realitzar aquest taller, els assistents hauran de pensar en algun producte en el qual estiguin treballant o tinguin implementat per poder fer el canvas del producte en qüestió.
DEPENDÈNCIA Per fer aquest taller, és recomanable haver-hi fet prèviament un altre taller. La ruta recomanada per realitzar aquest taller és la següent:

Introducció a l'enfocament a producte >> Visió de Producte

QUÈ ÉS EL PRODUCT CANVAS

És una eina àgil excel·lent per a definir una visió clara d'un producte a partir d'idees més generals i abstractes, tot posant als usuaris al centre.

El Product Canvas és molt flexible en la mesura que es pot idear i actualitzar en diversos moments del cicle de vida del producte. Tant es pot adaptar a la millora d'un concepte de producte, com a una idea de funció nova o fins i tot pot utilitzar-se per produir una visió de producte més a llarg termini. El Product Canvas té diversos apartats que s'han d’omplir per poder-lo completar sencer.

FUNCIONAMENT DE LA SESSIÓ

Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:

  1. Es comentarà de manera breu què és el Product Vision Canvas i per què serveix.

  2. Es detallarà cada apartat del Product Canvas a l’hora que s’anirà implementant el Product Canvas d’un producte.

  3. El problema. Es començarà definint l’espai del problema, i s’explicarà els punts a tenir en compte a l’hora de crear una declaració d’un problema. Una bona declaració del problema, proporciona enfocament i emmarca el problema, inspira a l'equip, aporta criteris per avaluar les idees força i potencia l'equip per prendre decisions independents.

  4. Públic objectiu. Un cop definit el problema, es tindrà en compte el públic. L'objectiu serà identificar un sol grup o un màxim de dos grups, que faran servir el producte per resoldre el seu problema, tal com s’haurà definit.

  5. Necessitats dels usuaris. Es refinarà una mica més en detall les necessitats, partint de la declaració general del problema.

  6. Funcionalitats. Es comentaran quines són les funcions o serveis que resoldrien les necessitats dels usuaris.

  7. Proposta de valor diferencial. Un cop identificades les funcionalitats, es donarà resposta a preguntes del tipus: Què fa que el producte sigui especial? Com és millor aquest producte que el que ja estan utilitzant els usuaris? Per què haurien d'utilitzar aquest producte?

  8. Objectius i mètriques. Mirant cap al futur del producte, es comentaran quines mètriques caldrien per fer un seguiment per tal de saber que el producte té èxit, o quin és el valor esperat per a l'usuari, i per al CTTI.

  9. La veu del client. Es farà un petit debat sobre què dirien els usuaris feliços del producte?

  10. Principis de disseny. S’elaboraran els principis de disseny que reflecteixen els valors i prioritats fonamentals del producte.

  11. Visió de producte. S’explicarà com s’hauria de descriure el perquè del vostre producte i il·lustrar el valor que el producte aporta als usuaris. Una declaració clara de la visió del producte ajuda a prendre decisions, centrar-vos, prioritzar i treballar per assolir els vostres objectius.

OBJECTIUS A ASSOLIR

A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:

  1. Visió clara del producte: Aprendreu a utilitzar el Canvas per definir de manera concisa i clara els objectius, les característiques principals i la proposta de valor del producte.

  2. Enfocament a l'usuari i al problema: El Product Canvas us ajudarà a centrar-se en les necessitats i problemes reals dels usuaris. A més, aprendreu a identificar i prioritzar els elements del Canvas basant-se en les necessitats del mercat i les oportunitats identificades.

  3. Definició de requisits i funcionalitats: Aprendreu a desglossar els requisits del producte en característiques específiques i manejables. Això us facilitarà la planificació i el desenvolupament iteratiu.

  4. Priorització efectiva: El Canvas us permetrà establir prioritats clares en identificar els elements clau del producte. També, aprendreu a utilitzar criteris com a impacte i viabilitat per prioritzar característiques i decisions de disseny.

  5. Col·laboració i abast compartit: Us ajudarà a alinear tots els involucrats al voltant d'una visió compartida del producte.

  6. Adaptabilitat i flexibilitat: El Product Canvas us permetrà fer ajustaments i modificacions segons evolucionin els requisits del mercat o les condicions del negoci. Aprendreu a mantenir el canvi actualitzat i rellevant al llarg del cicle de vida del producte.

  7. Enfocament a l'estratègia de producte: El Canvas us ajudarà a definir l'estratègia general del producte, incloent-hi aspectes com el model de negoci, el posicionament al mercat i les estratègies de llançament i creixement.

  8. Facilita la comunicació i la presa de decisions: En proporcionar una representació visual del producte, el Canvas us facilitarà la comunicació efectiva entre equips i interessats. Aprendreu a utilitzar el canvi com una eina per prendre decisions informades i alinear esforços en el desenvolupament del producte.


Objectiu del servei - Assessorament per a la definició del producte

En aquest taller s'assessorarà per tal que la definició de la visió del producte, sigui clara, inequívoca i respongui a una necessitat real dels usuaris. L'objectiu és garantir que tots els implicats en el desenvolupament del producte tinguin una comprensió clara i compartida de la visió del producte. Això permet que totes les decisions de desenvolupament estiguin alineades amb aquesta visió.


PER A QUI Product Owners, Gestors de Solucions.
DURADA 2 hores.
FORMAT Presencial o en línia.
RESULTAT “Product Canvas”.
PREREQUISITS Per realitzar aquest taller, els assistents hauran de pensar en algun producte en el qual estiguin treballant o tinguin implementat per poder fer el canvas del producte en qüestió.
DEPENDÈNCIA Per fer aquest taller, és recomanable haver-hi fet prèviament un altre taller. La ruta recomanada per realitzar aquest taller és la següent:

Introducció a l'enfocament a producte >> Visió de Producte

QUÈ ÉS EL PRODUCT CANVAS

És una eina àgil excel·lent per a definir una visió clara d'un producte a partir d'idees més generals i abstractes, tot posant als usuaris al centre.

El Product Canvas és molt flexible en la mesura que es pot idear i actualitzar en diversos moments del cicle de vida del producte. Tant es pot adaptar a la millora d'un concepte de producte, com a una idea de funció nova o fins i tot pot utilitzar-se per produir una visió de producte més a llarg termini. El Product Canvas té diversos apartats que s'han d’omplir per poder-lo completar sencer.

FUNCIONAMENT DE LA SESSIÓ

Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:

  1. Es comentarà de manera breu què és el Product Vision Canvas i per què serveix.

  2. Es detallarà cada apartat del Product Canvas a l’hora que s’anirà implementant el Product Canvas d’un producte.

  3. El problema. Es començarà definint l’espai del problema, i s’explicarà els punts a tenir en compte a l’hora de crear una declaració d’un problema. Una bona declaració del problema, proporciona enfocament i emmarca el problema, inspira a l'equip, aporta criteris per avaluar les idees força i potencia l'equip per prendre decisions independents.

  4. Públic objectiu. Un cop definit el problema, es tindrà en compte el públic. L'objectiu serà identificar un sol grup o un màxim de dos grups, que faran servir el producte per resoldre el seu problema, tal com s’haurà definit.

  5. Necessitats dels usuaris. Es refinarà una mica més en detall les necessitats, partint de la declaració general del problema.

  6. Funcionalitats. Es comentaran quines són les funcions o serveis que resoldrien les necessitats dels usuaris.

  7. Proposta de valor diferencial. Un cop identificades les funcionalitats, es donarà resposta a preguntes del tipus: Què fa que el producte sigui especial? Com és millor aquest producte que el que ja estan utilitzant els usuaris? Per què haurien d'utilitzar aquest producte?

  8. Objectius i mètriques. Mirant cap al futur del producte, es comentaran quines mètriques caldrien per fer un seguiment per tal de saber que el producte té èxit, o quin és el valor esperat per a l'usuari, i per al CTTI.

  9. La veu del client. Es farà un petit debat sobre què dirien els usuaris feliços del producte?

  10. Principis de disseny. S’elaboraran els principis de disseny que reflecteixen els valors i prioritats fonamentals del producte.

  11. Visió de producte. S’explicarà com s’hauria de descriure el perquè del vostre producte i il·lustrar el valor que el producte aporta als usuaris. Una declaració clara de la visió del producte ajuda a prendre decisions, centrar-vos, prioritzar i treballar per assolir els vostres objectius.

OBJECTIUS A ASSOLIR

A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:

  1. Visió clara del producte: Aprendreu a utilitzar el Canvas per definir de manera concisa i clara els objectius, les característiques principals i la proposta de valor del producte.

  2. Enfocament a l'usuari i al problema: El Product Canvas us ajudarà a centrar-se en les necessitats i problemes reals dels usuaris. A més, aprendreu a identificar i prioritzar els elements del Canvas basant-se en les necessitats del mercat i les oportunitats identificades.

  3. Definició de requisits i funcionalitats: Aprendreu a desglossar els requisits del producte en característiques específiques i manejables. Això us facilitarà la planificació i el desenvolupament iteratiu.

  4. Priorització efectiva: El Canvas us permetrà establir prioritats clares en identificar els elements clau del producte. També, aprendreu a utilitzar criteris com a impacte i viabilitat per prioritzar característiques i decisions de disseny.

  5. Col·laboració i abast compartit: Us ajudarà a alinear tots els involucrats al voltant d'una visió compartida del producte.

  6. Adaptabilitat i flexibilitat: El Product Canvas us permetrà fer ajustaments i modificacions segons evolucionin els requisits del mercat o les condicions del negoci. Aprendreu a mantenir el canvi actualitzat i rellevant al llarg del cicle de vida del producte.

  7. Enfocament a l'estratègia de producte: El Canvas us ajudarà a definir l'estratègia general del producte, incloent-hi aspectes com el model de negoci, el posicionament al mercat i les estratègies de llançament i creixement.

  8. Facilita la comunicació i la presa de decisions: En proporcionar una representació visual del producte, el Canvas us facilitarà la comunicació efectiva entre equips i interessats. Aprendreu a utilitzar el canvi com una eina per prendre decisions informades i alinear esforços en el desenvolupament del producte.