Objectiu del servei - Estratègies efectives per a realitzar Revisions

L'objectiu principal d'aquest taller és ajudar a preparar una bona cerimònia de Revisió d'esprint, i assegurar que es fa de manera efectiva. En aquest taller es detallen algunes bones pràctiques a tenir en compte a l'hora de fer les Revisions, i també es tracten els problemes o errors habituals amb els quals es troben alguns equips del CTTI.


PER A QUI Product Owner, Scrum Màster i Equip de desenvolupament.
DURADA 1 hora 20 minuts.
FORMAT Presencial o en línia.
RESULTAT Com a resultat d'aquest assessorament, l'equip obtindrà un bon enteniment dels problemes habituals en les Revisions, els quals sabran com evitar-los, i a l'hora solucionar-los. Amb les solucions comentades, comprendran els beneficis que poden aconseguir. També, se'ls hi proporcionaren unes bones pràctiques per poder-les aplicar en les seves revisions i que puguin treure profit d'elles.
PREREQUISITS No hi ha de prerequisits per aquest taller.
DEPENDÈNCIA Aquest taller no té dependència amb altres tallers.

QUÈ ÉS UNA CERIMÒNIA DE REVISIÓ (SPRINT REVIEW)

Es tracta del penúltim esdeveniment de l'esprint i és una reunió on l'equip Scrum i tots els interessats (Stakeholders) en el projecte revisen el que s'ha fet a l'esprint (complint el DoD) i els canvis que s'han presentat pel que fa als requisits, per a fer els ajustaments necessaris a la Pila de producte (Product Backlog). En aquesta reunió, també s'obté el feedback per part dels interessats sobre els increments que l'equip de desenvolupament han mostrat durant la Revisió. Amb aquest feedback, l'equip pot realitzar les modificacions en el producte perquè s'adapti millor a les necessitats dels usuaris i del client.

Durant la Revisió, es posa de manifest el pilar de transparència al voltant de l'increment i s'inspecciona i s'adapta la Pila de producte (Product Backlog). Per això és important, a més de convidar els interessats per promoure la transparència, tenir clares quines són les condicions actuals de negoci (requisits) i la Pila (Backlog), per poder actualitzar-lo en acabar la Revisió.

A continuació, es detallen els passos recomanats a seguir per dur a terme una cerimònia de Revisió de manera efectiva. Aquests passos són una recomanació sobre com podem dur a terme una Revisió efectiva i productiva, però que els projectes del CTTI s’han d’adaptar a les limitacions que tenen.

  1. El Propietari del producte (PO) s'encarrega d'organitzar la Revisió i convidar els assistents.

  2. Ja a la reunió, el PO recorda la visió del producte i l’objectiu d’esprint (Sprint Goal), i explica quins elements de la Pila de producte definits per a l'esprint s'han acabat segons la Definició de Fet (DoD) i quins no.

  3. L'equip de desenvolupament mostra l’increment acabat i explica què s'ha fet i allò que no s'ha arribat. Aquí es comenta què es va fer bé durant l'esprint, quins van ser els problemes que es van presentar i com es van solucionar.

  4. Mentre es presenta l'increment, l'equip de desenvolupament respon les preguntes que les parts interessades puguin tenir sobre aquest.

  5. Finalment, amb tot el feedback recollit en la Revisió, el PO crea noves tasques o Històries d’Usuari (HU) en la Pila de producte per poder-les implementar en el pròxim esprint. Així adaptem el nostre producte o servei segons el feedback rebut pels interessats.

FUNCIONAMENT DE LA SESSIÓ

Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:

  1. Es mostrarà la Infografia <Scrum/CTTI> i es comentarà de manera breu en què consisteix aquest model de treball.

  2. Què és una Revisió. Es detallarà en què consisteix i quins són els punts destacats d'aquesta.

  3. Beneficis. Es comentaren els beneficis que aconseguim amb la realització de les cerimònies de Revisió en un esprint.

  4. Bones pràctiques. Es comentaren alguns consells a seguir per poder dur a terme Revisions de manera efectiva i productiva, i que puguem treure el màxim valor d'elles.

  5. Errors habituals en les Revisions. Es comentaren els errors habituals que se solen trobar els equips durant les Revisions, i s’aniran comentant cada un d'ells, comentant les accions o solucions que es poden aplicar per evitar aquests errors.

OBJECTIUS A ASSOLIR

A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:

  1. Comprensió de la importància de la Revisió d'esprint: Aprendreu per què les Revisions són una part fonamental del model de treball <Scrum/CTTI>. Comprendreu com les Revisions contribueixen al procés de desenvolupament àgil i a l'èxit de l'equip.

  2. Enfocament al lliurament de valor al client: Aprendreu a enfocar-vos en el lliurament de valor i la satisfacció del client.

  3. Obtenció de retroalimentació directa: Aprendreu com recol·lectar i utilitzar aquesta retroalimentació per millorar contínuament el producte.

  4. Promoció de la transparència i la col·laboració: Aprendreu com utilitzar aquesta transparència per alinear expectatives i necessitats.

  5. Millora de la comunicació i comprensió del producte: Aprendreu a comunicar clarament el progrés i els pròxims passos del producte.

  6. Identificació de problemes i oportunitats: Aprendreu a detectar i abordar aquests aspectes per mantenir el progrés i la qualitat del treball.

  7. Promoció de l'aprenentatge continu: Aprendreu a aplicar els aprenentatges assolits en futurs esprints per millorar l'eficiència i l'efectivitat de l'equip.

Objectiu del servei - Estratègies efectives per a realitzar Revisions

L'objectiu principal d'aquest taller és ajudar a preparar una bona cerimònia de Revisió d'esprint, i assegurar que es fa de manera efectiva. En aquest taller es detallen algunes bones pràctiques a tenir en compte a l'hora de fer les Revisions, i també es tracten els problemes o errors habituals amb els quals es troben alguns equips del CTTI.


PER A QUI Product Owner, Scrum Màster i Equip de desenvolupament.
DURADA 1 hora 20 minuts.
FORMAT Presencial o en línia.
RESULTAT Com a resultat d'aquest assessorament, l'equip obtindrà un bon enteniment dels problemes habituals en les Revisions, els quals sabran com evitar-los, i a l'hora solucionar-los. Amb les solucions comentades, comprendran els beneficis que poden aconseguir. També, se'ls hi proporcionaren unes bones pràctiques per poder-les aplicar en les seves revisions i que puguin treure profit d'elles.
PREREQUISITS No hi ha de prerequisits per aquest taller.
DEPENDÈNCIA Aquest taller no té dependència amb altres tallers.

QUÈ ÉS UNA CERIMÒNIA DE REVISIÓ (SPRINT REVIEW)

Es tracta del penúltim esdeveniment de l'esprint i és una reunió on l'equip Scrum i tots els interessats (Stakeholders) en el projecte revisen el que s'ha fet a l'esprint (complint el DoD) i els canvis que s'han presentat pel que fa als requisits, per a fer els ajustaments necessaris a la Pila de producte (Product Backlog). En aquesta reunió, també s'obté el feedback per part dels interessats sobre els increments que l'equip de desenvolupament han mostrat durant la Revisió. Amb aquest feedback, l'equip pot realitzar les modificacions en el producte perquè s'adapti millor a les necessitats dels usuaris i del client.

Durant la Revisió, es posa de manifest el pilar de transparència al voltant de l'increment i s'inspecciona i s'adapta la Pila de producte (Product Backlog). Per això és important, a més de convidar els interessats per promoure la transparència, tenir clares quines són les condicions actuals de negoci (requisits) i la Pila (Backlog), per poder actualitzar-lo en acabar la Revisió.

A continuació, es detallen els passos recomanats a seguir per dur a terme una cerimònia de Revisió de manera efectiva. Aquests passos són una recomanació sobre com podem dur a terme una Revisió efectiva i productiva, però que els projectes del CTTI s’han d’adaptar a les limitacions que tenen.

  1. El Propietari del producte (PO) s'encarrega d'organitzar la Revisió i convidar els assistents.

  2. Ja a la reunió, el PO recorda la visió del producte i l’objectiu d’esprint (Sprint Goal), i explica quins elements de la Pila de producte definits per a l'esprint s'han acabat segons la Definició de Fet (DoD) i quins no.

  3. L'equip de desenvolupament mostra l’increment acabat i explica què s'ha fet i allò que no s'ha arribat. Aquí es comenta què es va fer bé durant l'esprint, quins van ser els problemes que es van presentar i com es van solucionar.

  4. Mentre es presenta l'increment, l'equip de desenvolupament respon les preguntes que les parts interessades puguin tenir sobre aquest.

  5. Finalment, amb tot el feedback recollit en la Revisió, el PO crea noves tasques o Històries d’Usuari (HU) en la Pila de producte per poder-les implementar en el pròxim esprint. Així adaptem el nostre producte o servei segons el feedback rebut pels interessats.

FUNCIONAMENT DE LA SESSIÓ

Tot seguit, es detallen els apartats i temes principals que trobareu en aquest taller:

  1. Es mostrarà la Infografia <Scrum/CTTI> i es comentarà de manera breu en què consisteix aquest model de treball.

  2. Què és una Revisió. Es detallarà en què consisteix i quins són els punts destacats d'aquesta.

  3. Beneficis. Es comentaren els beneficis que aconseguim amb la realització de les cerimònies de Revisió en un esprint.

  4. Bones pràctiques. Es comentaren alguns consells a seguir per poder dur a terme Revisions de manera efectiva i productiva, i que puguem treure el màxim valor d'elles.

  5. Errors habituals en les Revisions. Es comentaren els errors habituals que se solen trobar els equips durant les Revisions, i s’aniran comentant cada un d'ells, comentant les accions o solucions que es poden aplicar per evitar aquests errors.

OBJECTIUS A ASSOLIR

A continuació, es detallen els conceptes clau que els assistents assoliran en aquest taller:

  1. Comprensió de la importància de la Revisió d'esprint: Aprendreu per què les Revisions són una part fonamental del model de treball <Scrum/CTTI>. Comprendreu com les Revisions contribueixen al procés de desenvolupament àgil i a l'èxit de l'equip.

  2. Enfocament al lliurament de valor al client: Aprendreu a enfocar-vos en el lliurament de valor i la satisfacció del client.

  3. Obtenció de retroalimentació directa: Aprendreu com recol·lectar i utilitzar aquesta retroalimentació per millorar contínuament el producte.

  4. Promoció de la transparència i la col·laboració: Aprendreu com utilitzar aquesta transparència per alinear expectatives i necessitats.

  5. Millora de la comunicació i comprensió del producte: Aprendreu a comunicar clarament el progrés i els pròxims passos del producte.

  6. Identificació de problemes i oportunitats: Aprendreu a detectar i abordar aquests aspectes per mantenir el progrés i la qualitat del treball.

  7. Promoció de l'aprenentatge continu: Aprendreu a aplicar els aprenentatges assolits en futurs esprints per millorar l'eficiència i l'efectivitat de l'equip.