A Jira, els Components són etiquetes personalitzades que permeten agrupar tickets per facilitar-ne la classificació i cerca.

Crear un Component

Per crear un nou Component, segueix aquests passos:

1.Ves a la pàgina “Components” al menú de l’esquerra.

2.Si no hi ha cap Component creat, apareixerà una pantalla amb l’opció “Create Component”. Fes-hi clic. components_menu components_start

Emplena els camps següents:

  • Name: Nom del Component (etiqueta).
  • Description (opcional) : Descripció breu del Component.
  • Component Lead (opcional) : Responsable del Component.
  • Default Assignee (opcional) : Persona assignada per defecte a les tasques d’aquest Component. Pots triar entre:
    • Component Lead: Assigna el responsable del Component.
    • Project Default: Assigna la persona per defecte del projecte.
    • Project Lead: Assigna el responsable del projecte.
    • Unassigned: No assigna ningú per defecte.

Un cop emplenats els camps, fes clic a “Save” components_new

Ús dels Components per replicar una estructura de carpetes i subcarpetes

Per aquells que vulguin conservar l’estructura de carpetes i subcarpetes que prèviament es feia servir a ValueEdge, es proposa aquesta nomenclatura numeral en els noms dels components. Exemple:

1.POR
1.2.Requisits funcionals
1.2.1.Accés aplicació
1.2.2.Menús i capçalera
1.2.3.Novetats
1.2.4.Avisos
1.2.5.Canvi context
1.2.6.POR+
1.2.7.Registre de traces
1.3.Requisits no funcionals
1.4.Restriccions
2.TDJ
…ETC

Si es vol mantenir l’estructura de carpetes i subcarpetes prèviament utilitzada a ValueEdge, es recomana seguir una nomenclatura numeral en els noms dels Components.

Exemple de nomenclatura per Components:

  • 1. POR
  • 1.2. Requisits funcionals
  • 1.2.1. Accés aplicació
  • 1.2.2. Menús i capçalera
  • 1.2.3. Novetats
  • 1.2.4. Avisos
  • 1.2.5. Canvi de context
  • 1.2.6. POR+
  • 1.2.7. Registre de traces
  • 1.3. Requisits no funcionals
  • 1.4. Restriccions
  • 2. TDJ

Per seguir aquesta metodologia, s’han de crear Components a Jira per a cada línia de l’exemple. components_example

Assignar components a un ticket

Per assignar un Component a un ticket a Jira:

  1. Obre el ticket que vols editar.
  2. Busca el camp “Components”.
  3. Fes clic al desplegable i selecciona el Component corresponent segons el nivell de carpeta / subcarpeta. components_assign

Trobar els tickets assignats a un Component

Per veure tots els tickets associats a un Component concret a Jira:

  1. Al menú de l’esquerra, selecciona la pàgina “Components”.
  2. A la llista de Components, fes clic a “x issues” del Component que vols inspeccionar. Per exemple, si vols veure tots els tickets a “1.2.3. Novetats”, fes clic a “1 issue”. components_find

Això et portarà a un llistat amb tots els tickets que tenen aquesta etiqueta assignada. components_found

Documentació més extensa

  • Gestió de components - Atlassian
  • Què son els components - Atlassian