A l’eina Jira trobem els Components , que farem servir com a mètode de clasificació. Els Components son etiquetes personalitzades que permeten agrupar tickets i trobar-los amb facilitat.

Crear un Component

Per crear un component:

1.Anem a la pàgina “Components” al menú de l’esquerra i si no tenim cap creat trobarem aquesta pantalla, li donem a “Create Component” components_menu components_start

Emplenem els camps necesaris:

  • Name: Nom del component, de la etiqueta
  • Description : Opcional, una descripció curta
  • Component Lead : Opcional, responsable d’aquesta etiqueta
  • Default assignee : Opcional, persona assignada per defecte a les tasques que pertanyen a aquest component. Les opcions son:
  • Component Lead : Assigna per defecte esponsable de l’etiqueta en cas que s’informi
  • Project default : Assigna per defecte la persona assignada a nivell de projecte com a defecte.
  • Project lead : Assigna per defecte a la persona que es Project Lead del projecte.
  • Unasssigned : No assigna a ningú per defecte.
  • Un cop emplenat fem click en “Save” components_new

    Ús dels Components per replicar una estructura de carpetes i subcarpetes

    Per aquells que vulguin conservar l’estructura de carpetes i subcarpetes que prèviament es feia servir a ValueEdge, es proposa aquesta nomenclatura numeral en els noms dels components. Exemple:

    1.POR
    1.2.Requisits funcionals
    1.2.1.Accés aplicació
    1.2.2.Menús i capçalera
    1.2.3.Novetats
    1.2.4.Avisos
    1.2.5.Canvi context
    1.2.6.POR+
    1.2.7.Registre de traces
    1.3.Requisits no funcionals
    1.4.Restriccions
    2.TDJ
    …ETC

    S’han de crear components per cada línea del exemple: components_example

    Assignar components a un ticket

    Per assignar un component existent a un ticket seleccionem el ticket i busquem el camp “Components” , despleguem i seleccionem el nivell de carpeta / subcarpeta components_assign

    Trobar els tickets assignats a un Component

    Al menú de l’esquerra seleccionem la pàgina “Components” i en aquesta hem de fer click a “x issues” per inspeccionar tots els tickets assignats en aquest component.

    Per exemple si volem veure tots els tickets en “1.2.3.Novetats” fem click a “1 issue” components_find

    Ens portarà a un llistat de tickets que tenen aquesta etiqueta: components_found

    Documentació més extensa

  • Gestió de components - Atlassian
  • Què son els components - Atlassian