Una de les possibilitats que ens permet Jira és la càrrega massiva de tickets, generades amb altres eines que permeten una forma de creació de tickets més simple com poden ser Miro o Figma. Des de l’exportació en CSV d’aquestes eines , es pot generar un arxiu que es carregui dins de Jira.

Qualsevol arxiu CSV (Excel) pot ser carregat a Jira, per tant, aquesta funció també es pot servir per migrar tickets entre projectes.

1. Trobar l’opció d’importació.

Per trobar aquesta opció anirem al navegador de Issues. Seleccionem el buscador al menú superior a la dreta i “View all issues” per obrir la pàgina.

Al costat superior dret de la pàgina trobarem els tres punts que mostren l’opció “Import issues from CSV”. import_find

2.Set up

Un cop obert l’assistent de pujada de Issues, seleccionem l’arxiu que volem pujar. No cal seleccionar la casella inferior. import_setup

3.Settings

Passem a la finestra de configuració on indiquem els paràmetres de l’arxiu Excel. Hem de donar a Jira la informació necessària:

  1. Import to project: El projecte sobre el qual es crearan aquestes històries d’usuari.
  2. File encoding: Per defecte UTF-8 és acceptat pels arxius CSV.
  3. Delimiter: delimitador de l’arxiu CSV, també es pot deixar l’opció per defecte.
  4. Date format: Format de les dates, també es pot deixar l’opció per defecte.

import_settings

4.Mapatge de camps

Jira demanarà que els camps que venen al CSV es puguin convertir en camps d’Històries d’Usuari, l’únic camp obligatori i mínim és “Summary” és a dir, el nom de la Història d’Usuari. import_map

5.Mapatge de valors

Des d’aquest pas tenim dues opcions.

  1. Begin import: iniciar la importació directament
  2. Validate: Validar el mapatge primer per trobar possibles errors abans de la importació.

import_values

Documentació més extensa

  • Crear issues amb l’importador - Atlassian
  • Mapatge de dades de CSV - Atlassian