En iniciar un projecte a Jira amb les plantilles Agile o Tradicionals, els taulers no es creen per defecte i han de configurar-se manualment.
En aquesta guia, t’explicarem pas a pas com configurar-los correctament.
En els projectes amb plantilla tradicional, es treballa amb un tauler Kanban.
Per crear el tauler, segueix aquests passos:
1.Al menú esquerre, busca la pestanya “Planning”.
2.Desplega-la i selecciona l’opció ”+ Create board”.
3.Escull l’opció “Create a Kanban board”.
4.Selecciona “Board from an existing project”.
5.Emplena el formulari:
4.Fes clic a “Create board”
En alguns casos, pot ser útil ocultar la columna “To-Do”, ja que els tiquets s’hi poden acumular i dificultar la visió del tauler. Per solucionar-ho, es pot habilitar el Backlog seguint aquests passos:
1.Fes clic als tres punts “…” situats a la part superior dreta i selecciona “Configure Board”.
2.Ves a la pestanya “Columns”.
3.Arrossega la columna “To-Do” cap a “Kanban Backlog”.
4.Els canvis es guardaran automàticament. Ara, al tauler només apareixeran les columnes “In Progress” i “Done”.
En metodologies Agile, es fan servir dos taulers seguint el model Dual Track:
Aquesta guia explica com crear i configurar aquests dos taulers dins d’un projecte existent.
El tauler de Discovery és de tipus Kanban. Per crear-lo, segueix aquests passos:
Creació del tauler
1.Al menú esquerre, busca la pestanya “Planning”.
2.Desplega-la i selecciona ”+ Create board”.
3.Escull l’opció “Create a Kanban board”.
4.Selecciona “Board from an existing project”.
5.Emplenem el formulari:
4.Fes clic a “Create board”.
Per al tauler de Discovery necesitem establir el flux de treball adequat:
1.Fes clic als tres punts “…” a la part superior dreta i selecciona “Configure Board”.
2.Ves a la pestanya “Columns”.
3.Modifica els noms de les columnes:
4.Crea una nova columna anomenada “DISCOVERED” amb l’opció ”+” (a la dreta de les columnes).
5.Arrossega la columna “DISCOVERED” entre “IN DISCOVERY” i “READY”.
Configurem les targetes de les columnes agafant de referència la següent imatge.
El tauler de Delivery és de tipus Scrum. Per crear-lo, segueix aquests passos:
Creació del tauler
1.Al menú esquerre, busca la pestanya “Planning”.
2.Desplega-la i selecciona ”+ Create board”.
3.Escull l’opció “Create a Scrum board”.
4.Selecciona “Board from an existing project”.
5.Emplena el formulari:
6.Fes clic a “Create board”.
Per al tauler de Delivery necesitem establir el flux de treball adequat:
1.Fes clic als tres punts “…” a la part superior dreta i selecciona “Configure Board”.
2.Ves a la pestanya “Columns”.
3.Crea una nova columna anomenada “Closed” amb l’opció ”+” (a la dreta de les columnes).
4.Configurem les targetes de les columnes, arrosegant-les, agafant de referència la següent imatge.