Taula de continguts

En iniciar un projecte a Jira amb les plantilles Agile o Tradicionals, els taulers no es creen per defecte i han de configurar-se manualment.

En aquesta guia, t’explicarem pas a pas com configurar-los correctament.

1. Tauler Waterfall

En els projectes amb plantilla tradicional, es treballa amb un tauler Kanban.

1.1 Crear el tauler

Per crear el tauler, segueix aquests passos:

1.Al menú esquerre, busca la pestanya “Planning”.

2.Desplega-la i selecciona l’opció ”+ Create board”.

3.Escull l’opció “Create a Kanban board”. tauler_nou_1tauler_nou_2

4.Selecciona “Board from an existing project”. taulers_board

5.Emplena el formulari:

  • Board name: Introdueix el nom del tauler.
  • Project: Selecciona el projecte actual (fa referència als projectes inclosos en el tauler).
  • Location: Selecciona el projecte actual (determina on es troba el tauler).

4.Fes clic a “Create board” taulers_form

1.2 Ocultar columnes

En alguns casos, pot ser útil ocultar la columna “To-Do”, ja que els tiquets s’hi poden acumular i dificultar la visió del tauler. Per solucionar-ho, es pot habilitar el Backlog seguint aquests passos:

1.Fes clic als tres punts “…” situats a la part superior dreta i selecciona “Configure Board”. taulers_configure_board

2.Ves a la pestanya “Columns”. taulers_column

3.Arrossega la columna “To-Do” cap a “Kanban Backlog”. taulers_kanban_backlog

4.Els canvis es guardaran automàticament. Ara, al tauler només apareixeran les columnes “In Progress” i “Done”. tauler_kanban

2.Taulers Agile

En metodologies Agile, es fan servir dos taulers seguint el model Dual Track:

  • Track de Discovery: per al procés de descobriment dels requisits i detall de les Històries d’Usuari.
  • Track de Delivery: per al procés de construcció de les Històries d’Usuari prèviament descobertes.

Aquesta guia explica com crear i configurar aquests dos taulers dins d’un projecte existent.

2.1. Creació Tauler de Discovery

El tauler de Discovery és de tipus Kanban. Per crear-lo, segueix aquests passos:

Creació del tauler

1.Al menú esquerre, busca la pestanya “Planning”.

2.Desplega-la i selecciona ”+ Create board”.

3.Escull l’opció “Create a Kanban board”. tauler_nou_1tauler_nou_2

4.Selecciona “Board from an existing project”. taulers_board

5.Emplenem el formulari:

  • Board name: Introdueix el nom del tauler.
  • Project: Selecciona el projecte actual (fa referència als projectes inclosos en el tauler).
  • Location : Selecciona el projecte actual (determina on es troba el tauler).

4.Fes clic a “Create board”. taulers_form

2.1.1 Configurar columnes

Per al tauler de Discovery necesitem establir el flux de treball adequat:

1.Fes clic als tres punts “…” a la part superior dreta i selecciona “Configure Board”. taulers_configure_board

2.Ves a la pestanya “Columns”. taulers_column

3.Modifica els noms de les columnes:

  • “TO DO” → “NOU”
  • “IN PROGRESS” → “IN DISCOVERY”
  • “DONE” → “READY”

4.Crea una nova columna anomenada “DISCOVERED” amb l’opció ”+” (a la dreta de les columnes).

5.Arrossega la columna “DISCOVERED” entre “IN DISCOVERY” i “READY”.

Configurem les targetes de les columnes agafant de referència la següent imatge. taulers_discovery

2.2. Creació Tauler de Delivery

El tauler de Delivery és de tipus Scrum. Per crear-lo, segueix aquests passos:

Creació del tauler

1.Al menú esquerre, busca la pestanya “Planning”.

2.Desplega-la i selecciona ”+ Create board”.

3.Escull l’opció “Create a Scrum board”. tauler_nou_1tauler_nou_2

4.Selecciona “Board from an existing project”. taulers_board

5.Emplena el formulari:

  • Board name: Introdueix el nom del tauler.
  • Project: Selecciona el projecte actual (fa referència als projectes inclosos en el tauler).
  • Location: Selecciona el projecte actual (determina on es troba el tauler).

6.Fes clic a “Create board”. taulers_form

2.2.1. Configurar columnes

Per al tauler de Delivery necesitem establir el flux de treball adequat:

1.Fes clic als tres punts “…” a la part superior dreta i selecciona “Configure Board”. taulers_configure_board

2.Ves a la pestanya “Columns”. taulers_column

3.Crea una nova columna anomenada “Closed” amb l’opció ”+” (a la dreta de les columnes). taulers_delivery_1

4.Configurem les targetes de les columnes, arrosegant-les, agafant de referència la següent imatge. taulers_delivery_2

Documentació més extensa

  • Suport Atlassian