El temps de resposta o temps de resposta d’interacció és el temps mesurat (en segons per defecte), des de que l’usuari ha efectuat una acció (prémer enllaç, prémer botó, …) fins que es rep tot el contingut, tant el percebut per l’usuari, com els recursos interns necessaris per la càrrega completa del contingut (informació textual, imatges, fitxers de recursos com css i scripts, …).

Els rangs a considerar dins dels possibles valors per a tenir en compte durant l’evaluació són:

  • Nivell 5 - Cap transacció supera 1 segon de resposta.
  • Nivell 4 - Cap transacció supera els 2 segons de resposta.
  • Nivell 3 - Cap transacció supera els 4 segons de resposta.
  • Nivell 2 - Te una o més transaccions crítiques que triguen entre els 4 i 15 segons.
  • Nivell 1 - Te una o més transaccions crítiques que superen els 15 segons.

Aquests rangs descriuen l’eficencia en quant al temps de resposta, considerant el nivell 5 com el més òptim i nivell 1 com no acceptable.

Exemples

Temps transacció Nivell Consideracions QA Exemple
Temps mig de la transacció: 4s 3 Acceptable però millorable -
Temps mig de la transacció: 10s 2 Necessita justificació per ser acceptat
  • Consultes molt grans a BBDD: Acceptable
  • Processos Complexos: Acceptable
Temps mig de la transacció: 17s 1 Necessita justificació per ser acceptat
  • Processos Batch: Acceptable (avisar a usuari)