Taula de continguts

SLA en LoadRunner

Els acords de nivell de servei (SLA) són objectius específics que es defineixen, en aquest cas, per a una prova de rendiment. Després d’una execució de prova, LoadRunner Analysis compara aquests objectius amb les dades relacionades amb el rendiment que es van recopilar i emmagatzemar durant el transcurs de l’execució, i determina si el SLA ha passat o no.


Determinar el SLA

Depenent de les mesures que es vulguin avaluar per al seu objectiu, hi ha dos tipologies:

SLA determinat a intervals de temps:

• Temps mig de resposta de la transacció

• Errors per segon

SLA determinat durant tota l’execució:

• Temps de resposta de la transacció (Percentil)

• Numero total de Hits per segon

• Mitja de Hits (hits/seg) per execució

• Throughput total (bytes) per execució

• Throughput Mig (bytes/seg) per execució


Configuració del SLA

La configuració es pot realitzar abans de l’execució de la prova o un cop executada aquesta. A continuació definirem el SLA Temps de resposta de la transacció (Percentil). Prerequisit: És necessari que la prova de rendiment inclogui un script que contingui com a mínim una transacció.


Configuració SLA abans de l’execució de la prova

  1. Accedir a LoadRunner, i accedir al apartat de Test Management. Seleccionar una prova i clicar “Edit test”.

  2. Clicar a “Summary” i en apartat SLA clicar en “New”.sla1

  3. En Measurement, seleccionar el SLA, en aquest cas: Transaction Response Time Percentile. sla2

  4. En Transaction, seleccionar aquelles transaccions a incloure en l’objectiu del SLA. sla3

  5. En Thresholds, informar el camp Percentile=90, i definir el valor Umbral màxim per a cada transacció. En aquest cas 4 segons. sla4

  6. Summary, mostra un resum del SLA definit. Clicar en Finish per a completar la configuració. sla5

  7. El SLA definit apareixerà en la Prova. Per últim clicar Save per guardar la prova. sla6


Informe SLA

Per a visualitzar l’estat del SLA en els resultats de la prova és necessari que el SLA s’hagi definit abans de l’execució de la prova.

  1. Accedir a l’apartat Test Management i seleccionar una prova.
  2. Clicar en pestanya Runs
  3. Clicar botó dret en la execució desitjada i seleccionar “SLA Report” infsla1 infsla2


Configuració SLA en una prova ja executada

  1. Accedir a LoadRunner Analysis, i obrir una prova executada des de l’arxiu descarregat. Seleccionar tool\Configure SLA Rules.confsla1

  2. Clicar a “New”, on es desplegarà el mateix tipus d’opcions que s’han explicat anteriorment per a la Configuració SLA abans de l’execució de la prova.confsla2

  3. Un cop configurat el SLA, es mostrarà l’estat del SLA per a les transaccions escollides. confsla3

  4. Guardar el fitxer amb la configuració del SLA configurat.