El nou informe executiu Q25 constitueix per la seva concepció i abast, una versió millorada de l’informe C25 que es presentava fins ara, focalitzat únicament en les hores de correctiu. Una evolució rellevant, fruit de la necessitat de presentar tota la informació d’interès des de l’àmbit de la qualitat, de forma completa, simplificada i entenedora.
En aquest context, es té en compte de forma unificada el volum conjunt de les hores de correctius i de suports (funcionals i tècnics). El fet d’incloure la dedicació a les consultes funcionals i/o tècniques permet tenir una visió més amplia, donat que incorpora l’avaluació d’un conjunt d’aplicacions que no presenten hores de correctius però sí de suports.
La informació de base per a l’anàlisi és la que es correspon amb l’acumulatiu semestral, i la comparativa es fa respecte al trimestre anterior, com a indicador de la qualitat de l’aplicació.
Anàlisi de lots
Es sintetitza la informació, relativa al pes de cada lot, segons les hores reportades. S’indica el total d’aplicacions que apareixen dins del Q25 per cada proveïdor; així com la ràtio d’hores d’aquestes sobre el total del conjunt.
Quadre de Comandament
Quadre resum de l’estat dels plans de millora en curs per les diferents aplicacions que han de presentar-ne un. S’informa en quin estat es troben, si presenten o no millores significatives (aquelles que suposen un canvi en la valoració de qualitat de la solució) al llarg del trimestre, detall de la variació de les hores de correctius i suports; al mateix temps que es recull qualsevol informació que es consideri rellevant de conèixer.
Exemple aplicacions
Als següents exemples es mostra el resultat de les accions implementades, segons el pla de millora definit, per tal de reduir les hores de correctius i suports de la solució atenent a les característiques de qualitat que necessiten millorar (valorades igual o inferior a 3).
Es pot observar la comparativa entre l’avaluació inicial de l’aplicació quan va ser inclosa dins el Q25, i la valoració final un cop finalitzat el pla de millora. Així com, altres dades com l’evolució trimestral de les hores reportades, la posició actual respecte al Q25 i la qualitat del codi.