La gestió de requisits a ValueEdge es realitza a la secció Requirements, Manage.
Per crear una carpeta en l’eina s’ha de sel·leccionar la carpeta de nivell superior, i escollir el menú + add item per crear un Requirement Folder.
S’ha d’utilitzar l’estructura i format de carpetes especificat a l’Estàndard per la creació de lliurables tècnics
Per donar d’alta un requisit a ValueEdge seguirem els següents passos:
Anar a la secció Requirements, Manage i seleccionar la carpeta on es vol desar el nou requisit. Si el requisit ha de ser fill d’un altre requisit, seleccionar aquest últim (no es recomana passar de dos nivells de jerarquia de requisits i en cap cas s’hauria de sobrepassar els tres nivells de jerarquia).
Seleccionar el menú Requirements, + add item i omplir, com a mínim, els següents camps:
Camp | Descripció |
---|---|
Name | Títol del requisit IMPORTANT: No incloure el caràcter ‘/’ dins el nom, ja que això pot provocar problemes en la generació dels informes. |
Tipus de Requeriment | Escollir un dels valors següents:
|
Prioritat | Prioritat del requisit. Des de 5-Low fins a 1-Urgent. |
Description | Descripció detallada del requisit. |
Release | Versió en la que s’inclou el requisit (quan serà implementat o ha estat implementat) |
Codi petició origen | Si es desitja, especificar el codi de la petició de canvi (del sistema de gestió de manteniment) que han originat la creació o modificació del requisit, per exemple d’eines com Remedy o JIRA. |
És necessari establir el risc des del mateix requisit informant els camps Business Criticality i Failure Probability (Aquest últim s’autoinforma amb el valor 2-Medium, que pot ser modificat a posteriori pel proveïdor):
Camp | Descripció | Criteris |
---|---|---|
Business Criticality | Informar amb el nivell d’Impacte de Negoci que correspongui
|
Es seleccionarà el valor més adient, basant-se en criteris de negoci com són:
|
Failure Probability | Informar amb el nivell de Probabilitat de Fallida que correspongui:
|
Es seleccionarà el valor més adient. Basant-se en els següents criteris:
|
Functional Complexity | Informar amb el nivell de Complexitat Funcional que correspongui:
|
Es seleccionarà el valor més adient. Basant-se en els següents criteris:
|
Risc | S’informa de forma automàtica en funció dels camps Business Criticality i Failure Probability. |
Les diferents fases del workflow del requisit són les seguents:
S’ha de registrar cada release planificada. Aquesta permetrà tant assignar en quina versió està implementat un requisit, com per afegir els diferents cicles o iteracions de prova que es realitzaran per aquesta release.
Accedir a l’apartat Management, escollir +Release