Revisar o crear la visió del producte

Revisar el document de Visió i necessitats, o bé crear-lo si no existeix.


Perfils Participants

Perfils participants

Full de ruta

Activitat

Realitzar el full de ruta de l’aplicació


Descripció

Sessió de disseny del roadmap de l’aplicació, durant la sessió es realitzarà un resum gràfic on mostrar la relació de les versions amb els evolutius/projectes que es volen realitzar. Aquests nous requeriments els mostrarem com a èpiques del producte.


Tècnica a emprar: Mapatge d’històries

El mapatge d’històries mostra gràficament la relació entre les èpiques, històries i les versions a lliurar. A l’eix horitzontal es mostren les diferents versions planificades i a l’eix vertical les èpiques i/o històries. A l’interior de la gràfica s’afegeixen les històries que s’han de realitzar.

Mapatge d'històries

Referència: https://jpattonassociates.com/user-story-mapping/ Freqüencia i durara roadmap

Planificació dels sprints

Activitat

Planificació dels sprints mitjançant la creació del pla global de sprints (mapa). A tenir en compte que hi poden haver dos possibles escenaris:

  • Temps limitat i abast tancat
  • Temps limitat i abast flexible, és a dir, es poden deixar requeriments per següents versions.


Descripció

A l’inici del projecte, el Product Owner amb l’equip estimen l’esforç a alt nivell que requerirà el refinament dels requisits de la versió i d’acord amb la disponibilitat el nombre de sprints que es necessitaran. Un cop definits els sprints i la prioritat del backlog del producte, Negoci ho ha de validar.


Tècnica a emprar: Planning Poker

Una per una es llegeixen i discuteixen les històries d’usuari / Èpiques. Un cop tots tenen clar en què consisteix, cada un tria una carta en funció de l’esforç que preveu requerirà aquesta historia d’usuari. Si no hi ha consens, es farà la mitja de les estimacions i s’arrodonirà al valor més alt.

Freqüencia i durada mapatge

Refinament

Activitat

Refinament


Descripció

Es realitza el refinament dels requisits. Es faran workshops (sessions de treball) diàries i amb la tècnica del INVEST obtindrem històries d’usuari ben refinades.


Tècnica a emprar

Workshops de User Experience

  • Les sessions de treball seran sobre una temàtica concreta.

  • Durant la sessió tots els rols involucrats han de compartir informació i punts de vista per així generar sinergies.

  • Idealment, les sessions haurien de ser d’entre 3 i 5h.

INVEST Tècniques de refinament

Freqüencia i durada refinament

Validació dels lliurables

Activitat

Validació dels lliurables


Descripció

Es realitza en finalitzar la iteració i serveix per validar el lliurable revisant la llista de definició de preparat - Definition of Ready (DoR). Es comença l’activitat amb la revisió dels objectius de la iteració i després es presenten els resultats. Negoci fa les seves impressions i si cal, es revisen les prioritats del backlog del producte.


Definition Of Ready (DoR)

Criteri Descripció Format/Canal Validat?
Definició Especificacions de la User Story amb el següent contingut:
  • Especificacions
  • Disseny de pantalles (wireframes, no cal disseny detallat)
  • Disseny d procés, api,.. El que apliqui
  • Model de dades
ValueEdge
Acceptació Estan definits els criteris d’acceptació (BDD) Informació a ValueEdge amb casos de prova
Dependències Dependències amb altres User Stories ValueEdge
Criticitat Importància de la User Story ValueEdge
Estimació d’esforç Story Point ValueEdge
Validadors Product Owners / Validadors assignats a la UserStory ValueEdge

Freqüencia i durada lliurables

Retrospectiva

Activitat

Retrospectiva


Descripció

S’ha de treballar una reflexió sobre la iteració que ha finalitzat i possibles millores pels propers.


Tècnica a emprar: Estrella

Tècnica d'estrella

Freqüencia i durada retrospectiva